EESTI NEIJINGI KOOL

Jätkuv aktiveerimine. Tervendav kontakt.

14.04.2020

(3.saade)

 

 

Maestro: Tere! Tere tulemast tänase päeva teisele osale! Kundalini Records, meie peastuudio, elusas ideogrammis Tianis, Pozo Amargos, Cuencas, Hispaanias. See on Neijingi kool. Tere päevast! Teile räägib J.L. Padilla.

 

Tänases teises osas, mis on „Jätkuva ettevalmistuse impulss“, nagu paljud juba teavad, aga mõned võib-olla esimest korda, aga iga päev – iga päev on iga päev, ei ole ühtegi puhkusepäeva – üritame anda väikese, aga intensiivse osa, mis räägib nendest kursustest, mida me tavaliselt Tianis anname. Ilmselgelt praegusel hetkel ei saa me seda Tianis teha, aga teeme seda eesmärgiga, et informatsioon jätkuks teatud määral ja seega oleme tekitanud sellised väiksed impulsid. Need ei ole kursused, vaid on impulsid, et need õpilased, kes mingitel kursustel õpivad – täna on „Tervendav kontakt“, aga teised võivad ka osaleda – natukenegi saaksid edasi õppida.

Seega, täna on „Tervendav kontakt“, jälle kord ja igal teisipäeval saab see nii olema, kuni asjad muutuvad, aga praegusel hetkel on see meie universum, me oleme „kinni pandud“.

 

Tervendav kontakt on uus kriteerium, mis tekib meie uurimustööst ja otsingutest, et siduda omavahel erinevaid tasandeid. Ja siin on kolm asja kokku pandud, kõik on omavahel seotud. Kõige materiaalsem osa – fastsiad, need füüsilised struktuurid, mis ümbritsevad kõiki meie siseorganeid. Seda ühest küljest.

 

Teisest küljest meie „karakteri iseloom“, mille tõttu meil on erinevad kehalised hoiakud, mis tuleneb meie kognitiivsest võimekusest. Me võime olla kurvad, vihased, mures – seega võtab meie keha teatud hoiakuid ja see on seotud orgonite teooriaga (orgone theory ingl k.), Wilhelm Reichi teooriatega. Kelle uurimustööd ja „karakteri iseloomu“ uuringuid Lowen hiljem edasi arendasi. See on oluline, sest keha võtab teatud hoiaku, teatud rühi, teatud kuju vastavalt sellele, kuidas me reageerime asjadele.

 

Kolmandaks – kõige peenem osa – kanalid, kõrvalkanalid, sekundaarsed kanalid hiina meditsiinist. Kui me suudame need kolm osa kokku panna, siis on meil võimalus oma kätega tegutseda selliselt, et mõjutada keha, tema elujõudu, suurendada võimekust, harmoniseerida, tasakaalustada, reguleerida ja sellisel juhul me oleme tervise vahendiks.

 

Meil käib praegu Tianis juba teine „Tervendava kontakti“ kursus ja praegu ta muidugi seisab, kuni järgmiste käskudeni. Selles mõttes on see uus distsipliin, ühest küljest, kuigi uuritakse ja arendatakse üha rohkem. Meie Tiani õpetajad uurivad seda edasi.

 

Jätame teid nüüd Pilariga, kes on õpetaja, kelle ülesandeks on siin seda distsipliini edastada. Ja nagu ka eelmistel juhtudel, teeme läbi ühe sellise elusa ettekande, et teoreetilist osa oleks näha ka praktikas. Nii et kutsume teid järgima, et oleksite meiega ja annaks jumal, et terapeudid saaksid ka omaks võtta need uued viisid, mis alati on piiritud, muidugi, aga mis tekivad antud juhul Maast (tasand), mis on fastsiad, Inimesest, mis on Reichi karakterioloogiline teooria ja Taevasest, mis on kanalid ja kõrvalharud. Kui me oskame selle kõik kokku panna, lähtudes Wang 王 ideogrammist (Maestro „joonistab“ kätega õhku Wang ideogrammi) – täiuslik, tasakaalustatud. Läheme sellega edasi, jätame teid Pilariga ja jällegi südamlikud tervitused kõigile ja nägemist!

 

 

Pilar: Tänan Maestro! Tere päevast kõigile või tere õhtust või tere hommikust, oleneb kust te vaatate.

 

Nüüd, uuel kohtumisel „Tervendava kontakti“ aktiveerimise impulsiga, räägime ühest kontseptsioonist või puudutame natukene kehalist geomeetriat ja tensegrity-t. Universumis on kõik geomeetriline, kõikide asjade elemendid on teatud mõttes suhtes teineteisega millegi tõttu, üritades alati saada võimalikult palju energiat kõige väiksema kulutusega.

Võib öelda, et elul on oma arhitektuur ja olles praegu kinni pandud, kus meie liikumine on kaunis piiratud, siis teame, et inimesed juba kaebavad liikumispuuduse tõttu. Keha annab endast tunda, keha struktuur, liigesed – kõik. Seega lühike soovitus on: üritage oma liigeseid mobiliseerida, sest liigesed on see koht, kus me kohtume Loominguga. Liigesed lubavad meil kohaneda, painduda.

Ja soovitame kodusoleku ajal: võiksite liigutada kõiki liigeseid alates sõrmedest. Seda võib teha kasvõi istudes. Käia läbi kõik põhilised liigesed: sõrmed, randmed, küünarliigesed, õlad, põlved, puusad, pahkluud. Otsides kõiki liikumisvõimalusi iga liigesega.

Ja sedamööda, kui me liigutame ühte liigest, liigub tegelikult kogu meie keha. Võime näiteks kombineerida käte-jalgade liikumist koos: põlvede liikumist, puusade liikumist. Kokkuvõttes: liigutada kogu keha, kogu struktuuri.

 

Tulles tagasi teema juurde – elu arhitektuuri või geomeetria juurde – vaatame natukene ühte teooriat, mis on tensegridad (hisp keeles) (tensegrity ingl keeles, vt https://en.wikipedia.org/wiki/Tensegrity) ehk pingeline integreeritus.

1950-ndatel aastatel tekkis arhitektuuris uus kontseptsioon, kus tehti kombinatsioon jäikadest ja plastilistest struktuuridest. Selle termini looja oli Richard Buckminster Fuller.

 

 

(Inglise keeles Tensional integrity) Tema hakkas kasutama platoonilisi kehasid struktuuri loomisel, enne oli ka tehtud. Ehitama struktuure, mis imiteerisid ringi, aga kasutades kolmnurkseid elemente. Hakkas tegema geodeetilisi kupleid ehk kasutas jäiku struktuure koos plastiliste struktuuridega, näiteks pulkasid koos paelte või nööridega.

 

 

Tänu nendele struktuuridele tekib selline jõu vektor, mis absorbeerib kõik ja suunab jõu maa poole ja seob gravitatsiooniga.

Fulleri õpilane tegi hiljem ka hõljuvaid struktuure, kasutades jäikasid elemente, mis on omakorda toetatud elastsete elementidega, mingite kaablite või nööridega. Ja tekib tunne, et need struktuurid nagu hõljuksid õhus. Pinge on ühendatud integreeritusega ehk elemendid, mis pingutavad ja hoiavad neid jäikasid elemente paigal.

 

 

Hiljem, seitsmekümnendatel aastatel, viidi sama teooria arhitektuuri juurest keha juurde. Oli üks ortopeed (dr. Stephen M. Levin), kes mõtles välja biotensegritaadi (ingl keeles: biotensegrity) – viis sellesama teooria bioloogiasse.

 

 

Ta tõi sama teooria bioloogiasse ehk jäigad struktuurid, mida hoiavad kinni elastsed struktuurid. Tegelikult inimkeha nii toimibki. Kõik erinevad elemendid – nii jäigad kui ka elastsed – on kehas ühendatud ja seepärast, kui üks kehaosa liigub, siis tegelikult liigub kogu keha. Inimkeha on ka selline, kus on jäigad struktuurid, mida ühendavad omavahel venivad või painduvad struktuurid – lihased, kõõlused.

 

 

 

See siin on lülisamba tensegritaadi mudel: lülid, mida hoitakse omavahel koos ja omal kohal lihaste, kõõluste ja ligamentide abil.

 

 

 

Vaatame, kuidas seda kasutatakse massaažis.

R.B.Fuller ütles, et tensegritaat on nagu tahkete elementide tihedad saared, ja neid ümbritsevad pingete mered. Meie kehas on samamoodi: tihedad kohad on luud meie kehas ja neid ümbritseb teine pehme skelett– sidekude, erinevad kehavedelikud, mis ümbritsevad kõike – ja kõik see on fastsia.

 

Vaatame, kuidas seda massaažis kasutada. Täna kasutame neid kontseptsioone ühe töö puhul, mida me teeme lülisamba ja ristluuga.

 

 

Lülisammas väljendab selgelt sedasama kontseptsiooni – tensegrity, jäigad struktuurid ei saaks iseenesest ilma pehmete elementideta püsti seista. Lülisamba allosas on ristluu.

Kui olime väikesed, beebid veel, siis ei olnud kõik need kurvid lülisambal veel defineeritud. Aga kui püsti tõusime, siis moodustavad kurvid lülisambale nagu Tao S-joone: ristluu nõgusus, nimmepiirkonna kumerus ja rinnaku nõgusus.

 

See oli väga peen evolutsiooniline protsess, mis lubas inimesel neljajalgsest saada kahejalgseks. Selle tulemusena kujunes vaagen ümber. Aga samuti pidi loomulikult ka lülisammas ümber kujunema, et ta jaksaks kanda koljut, mille maht kasvas.

Ka elu edasise arenemise käigus määratakse meie lülisamba kuju. Kõik need mõjutused, mida me elu jooksul saame, kas tõmbavad lülisammast kokku või nihutavad laiali. Ja sellepärast ei ole ühtegi lülisammast, mis oleks sarnane mõnele teisele.

 

Tavaliselt me tõlgendame lülisammast kui redelit või treppi, mis viib Taeva poole. Lülisamba lõpus on kolmnurkne ristluu – nagu oleks tegemist maskiga, tal on augud sees ja seda toetavad kaks luud – niudeluud ja õndraluu, tänu millele ta moodustab osa vaagnast.

 

 

 

Ristluu oma lülidega ja õndraluu seal otsas – sabake – ladina keeles „sacrum“, mis tähendab „püha“. Püha luu – selles mõttes. Näiteks puusa või vaagna liigutamine tantsu ajal esindab just ühendust jumalusega, millegi pühaga.

See on piirkond, mis on hästi verega varustatud, aga samuti närvidega. Ja närvide ärritus võib muidugi põhjustada erinevaid probleeme, nagu näiteks ishiast.

 

 

Inimliigi arengu käigus ristluu struktuur muutub, selleks et oleks võimalik kasvavat loodet paigutada. Teiste primaatidega võrreldes muutuvad puusad kitsamaks ja selle tulemusena sünnime väiksemana. Võrreldes teiste imetajatega on inimesel sünnitus palju keerulisem ja me vajame igasugust abi selle jaoks, sünnituskanal on palju kitsam ja see ei luba meil rohkem areneda, sest muidu ei mahuks välja.

 

Veel ristluust. Tavaliselt me ristluud eriti ei liiguta, kuigi tal on liikuvus täiesti olemas. Seega me soovitame, et te teeksite aeg-ajalt ristluu liigutusi: kõigutaksite vaagnat natukene ette ja taha, natukene tõmmata tuharaid sisse ja liigutada vaagnat ette, tõmmates kokku lahkliha piirkonda.

(Pilar asetab avatud peopesadega käed kõhule ja alaseljale ning lükkab puusad ette ja siis lükkab tagumiku uppi, näidates kuidas vaagnat ette-taha liigutada.)

 

Traditsioonilise hiina meditsiini mõttes liiguvad neerude piirkonnas esivanemate energiad, ürgsed energiad. Need liiguvad mööda Du Mai, Ren Mai ja Chong Mai kanalit, põhimõtteliselt laskuvad lahklihasse ja liiguvad sealt edasi ühele ja teisele poole. Seepärast soovitame teha ka lahkliha kokkutõmbamise harjutusi, et tugevdada vaagnapõhja lihaseid. Ka sellepärast, et see on koht, kus tulevad välja ürgsed energiad ja hakkavad liikuma. Selles mõttes on ristluu nagu karikas, mis võtab endasse esivanemate energia ja lisaks ka Tundliku Vaimse Puhangu, mida Reich nimetas orgon-iks või orgastiliseks energiaks.

 

Ja see Tundlik Vaimne Puhang ei ole piiratud ainult suguelunditega – aga on loomulikult ka sellega seotud – vaid see on meie kõige loomingulisem energia, kõige rohkem fantaasiaga seotud energia. Kogu loominguline potentsiaal, mitte ainult inimlikul tasandil või seksuaalsel tasandil, vaid kogu meie loominguline universum keskendub sinna energeetilise potentsiaalina.

 

See piirkond langeb ka kokku Reichi soomusrüüde ühe osaga, ta on seotud  vaagna soomusrüüga. Ja Reich rääkis väga palju survest, mahasurumisest seksuaalsel tasandil, aga mitte ainult genitaalsel tasandil, vaid ka loomingulises mõttes.

 

 

Siin on meie „soomusrüüde“ pilt ja see on vaagna soomusrüü. (Pilar näitab käega nr 6 „vöö“ peale.) See on piirkond, mis blokeerub hästi palju, sest lisaks „iseloomu soomusrüüle“ kontsentreerub sinna vastutustunne, tähelepanelikkus, mis tekitavad hirmu. Samuti on seal Vee Riigi energia ning selle nõrgenemine on ka seotud selle piirkonnaga.

 

Meil on ristluu kui alus või vundament, millel kasvab nii-öelda lülisammas kui redel. Lülisammas, mille moodustavad lülid ja hiina meditsiini järgi mööda lülisammast, kus paikneb ka hinnaline ajuvedelik, mis läheb ajusse ja toidab seal närvisüsteemi.

 

 

Hiina meditsiin ütleb, et lülisambal liigub Du Mai kanali energia, teistel kohtumistel oleme sellest natukene rääkinud. See on üks ürgsetest energiatest, mis sünnib neerudest ja see on Yuan Qi energia – meie projekti energia, algne energia ehk selle projekti energia, mis igaühel on, et teostada ennast siin, sellel tasandil.

Siin pildil näeme Du Mai trajektoori.

 

 

 

Nagu näete, saab kanal alguse neerudest, laskub suguelundite piirkonda ja tuleb välja 1DM resonaatoris. Selle resonaatori nimi on „Pikaealisuse jõu kasvamine“, nagu kuulutades, et Taevane energia, millel on oma projekt, peab tõusma, arenema nagu elu ise, selleks et projekti ellu viia. Kui see projekt on millegipärast pidurdatud – mille iganes pärast: mõjutuste, survete, murede – siis kannatab sellepärast ka lülisammas. Seal toimuvad muutused: lülivaheketta song (diskusprolaps), lordoos (nõgusselgsus), küfoos (küürselgsus) või mingisugune muu häirumine.

Võime neid asju vaadata ka selle nurga alt, et on pidur või blokeering, et ei saa ennast spirituaalsel tasandil arendada.

Siin pildil on lülisammas, on näha 1RM, lahkliha (lahkliha piirkonna tugevdamisest rääkisime). Du Mai tõuseb mööda lülisammast, jõuab ajuni, käib üle kolju ja tuleb eespoolt mööda näo keskjoont alla ja lõpeb ülahuule all. See on ainuke kanal, mis liigub mööda selgmist keskjoont ja jõuab ette välja.

 

 

 

Võtame seda arvesse, sest selle massaažiga, mida me tegema hakkame, liigume just mööda Du Mai-d lüli-lüli haaval, nagu pannes liikuma ürgset energiat, et inimese projekt ei seiskuks, et ta võiks jätkata oma arenemise teel.

 

Edasi vaatame järgmist kanalit, mida on tänase ravi jaoks vaja. See on Kusepõie kanal.

 

 

Hiina meditsiinis ei ole kusepõis mitte üks kott, mis on uriini täis, selleks et seda välja viia, vaid ta projekteerub üle kogu keha kanalina. See on kõige pikem kanal kõikide kanalite hulgas, tal on kõige rohkem resonaatoreid: 67 resonaatorit. Kusepõiekanal saab alguse pisaranäärme juurest, tõuseb mööda otsmikku üles ja hakkab siis laskuma, laskub mööda kogu selga, mõlemal pool lülisammast ja Du Mai-d. Ta hargneb erinevateks harudeks ja käib läbi kogu reie tagumise osa, laskub sääre keskjoonel ja lõpeb lõpuks väikese varba välises küünenurgas. Võime ütelda, et ta käib läbi kogu keha, aga just keha tagumise osa. Ja teraapias kasutame teda selleks, et väga erinevaid probleeme ravida.

 

Siin mõned pildid Kusepõie kanalist. Näeme, et kanal saab alguse pisaranäärme juurest, tõuseb pealaele ja laskub mööda kogu selga, edasi üle tuharate, ka ristluul on tal ühendus. Sealt edasi laskub mööda jala keskmist tagumist osa. Me ei vaata kõiki kõrvalharusid, aga tegelikult läheb ta ajusse ja mujale ka veel.

 

 

 

Meid huvitab Kusepõie kanal fastsia nurga alt. Nimelt on olemas tagumine pindmine fastsia ja siin on üks pilt, mis on võetud ühest Thomas W. Myers´i raamatust „Anatoomilised teed“. Thomas W. Myers on füsioterapeut, kes uurib fastsiaid ja kuidas liigutada erinevaid keha struktuure, et lahendada lihaste mehhaanilisi probleeme.

 

 

 

Näete, kuidas fastsia liigub alates koljust üle kogu selja, üle tuharate, jalgade ja jõuab jalatallani välja. Seega võime selja probleeme näiteks jala kaudu ravida või peas, kuklas mingisugust pinget.

Seda toetab Kusepõie kanali kulg, aga tegelikult ka seesama tagumine pindmine fastsia.

 

Ja nüüd kasutame kõiki neid kontseptsioone: energeetilist – Du Mai kanal, mis tõuseb, samuti Kusepõie kanal, mis haarab kogu keha tagumise osa ja lõpuks kasutame ka kolme resonaatorit, et ravida lumboishialgiaid. Ja täna, vähese liikumise juures, kellel pole nimmeprobleeme või isegi ishiast.

 

 

Seega, alustame ravi, masseerides kogu Du Mai-d: alustame Du Mai kanali algusest nimmepiirkonnas ja liigume üle kogu lülisamba kuni 7.kaelalüli all asuva punktini, 14DM-ni välja.

 

 

Liigume pöidlaga mööda Du Mai-d lüli-lüli haaval ülespoole, selleks et aktiveerida kogu algset/ ürgset energiat, et see ei seiskuks. Ja sealt edasi teeme massaaži vastassuunas ehk laskuvas suunas, liikudes mööda Kusepõie kanalit, Iu osas. Liigume avatud käega mööda Kusepõie kanalit, just tema Iu harul.

 

Ja edasi, spetsiifilisemalt ishiase puhul, kasutame kolme resonaatorit:

* 36KP – mis on tuharavoldi keskjoonel.

* Sealt edasi laskume 40KP resonaatorile. Kui painutame jala põlvest, siis asub resonaator põlvevoldis, täpselt keskjoonel.

* Sealt edasi laskume 60KP resonaatorini, mis paikneb välise pekse ja Achilleuse kõõluse vahel.

Need kolm resonaatorit on siis selleks, et juba spetsiifilisemalt toimida ishiase valule.

 

 

Alustame ravi, masseerides Du Mai-d. Paneme käe selliselt: sulgeme sõrmed peopessa ja toimime pöidlaga. Liigume pehmelt lüli-lüli haaval piki lülisammast ülespoole, avaldades iga lüli vahel kergelt survet. Võime sellega tunnetada, kui suur ruum on lülide vahel; kas seal on pinget. Ehk siis kogu see tensegrity (ma ei tea eestikeelset nime) – pinge ja struktuur, millest me rääkisime.

 

(Patsient on kõhuli. Pilar liigub pöidla otsaga piki lülisammast, teeb iga lüli vahel peatuse, surudes sinna kergelt ja siis libistab pöialt mööda nahka järgmise lülivaheni.)

 

Võime leida piikondi, kus on rohkem kontsentreeritud pinget, seal võime natuke kauem olla, kergelt survet avaldades. Leiame ka piirkondi, kus lülide vahel on väga vähe ruumi, seal võime teha kerge liikumise nagu proovides lülisid teineteisest eemaldada, selleks et Yuan energia tõuseks ja ei seiskuks. Tuleb olla ettevaatlik, kui inimesel ongi juba mõni suurem lüli probleem, song näiteks, et me ei teeks rohkem valu. Liigume edasi kuni 14DM-ni, mis on suur yang energia kokkusaamise koht.

Niimoodi – alt üles – võime teha kolm korda järjest.

 

Edasi läheme Kusepõie kanali Iu harule. Kusepõie kanalil on seljal 3 haru: Huato kanal või haru läheb mõlemal pool Du Mai kanalit, selle kõrval 0,5 cuni kaugusel. 1,5 cuni keskjoonest on Iu kanal, jällegi mõlemal pool ja sellel harul paiknevad kõik need resonaatorid, mille nimes on „Transportida, et pakkuda…“ kõikidele erinevatele organitele. See tähendab, et selja kaudu võime ravida ükskõik millist probleemi. Selg on nagu suur mikrosüsteem ja seal me toimimegi.

 

Kusepõie kanalil toimime avatud käega, aga kasutame juhtsõrmena keskmist sõrme, nii et see liiguks mööda Iu kanalit. Ja kasutame siin pinge ja surve vaheldamist ehk kasutame sama tensegrity kontseptsiooni, millest alguses rääkisime. Esiteks tekitades natukene pinget nahal ja seda vabastades, kontakti nahaga kaotamata. Me oleme Tervendava Kontakti juures ja kontakt nahaga jääb, aga me laseme pinget veidi järele ja siis toome natuke jälle juurde ehk tekitame väikest survet või pinget.

 

 (Pilar näitab juhtsõrme kasutamist patsiendi seljal – avatud peopesa ja sirgete sõrmedega käsi on asetatud selja peale nii, et keskmine sõrm libiseb mööda Iu kanalit (näitlikustamiseks on ülejäänud sõrmed tõstetud kõrgemale, massaaži ajal on teised sõrmed ka vastu patsiendi nahka). Pilar näitab surve ja vabastamise vaheldumist enda käeseljal – ta libistab oma käelaba mõned sentimeetrid mööda nahka tahapoole (enda randme poole), teeb peatuse ja vajutab mõneks sekundiks sõrmi tihedamalt vastu nahka. Siis laseb survet järgi ja libistab kätt mööda nahka natuke tahapoole jne.)

 

Me teeme seda massaaži kaunis õrnalt ja valu puhul selline õrnus leevendab. Me leevendame seiskumisi, sest valu tähendab, et on seiskumine. Me aktiveerime ja paneme voolama Kusepõie kanali energiat, Vee energiat.

 

Ja niimoodi, kahe käega, käime läbi kogu Kusepõie kanali haru. Natuke avaldame survet ja laseme järele, nagu lohistades käsi allapoole, võiks öelda. Keskmine sõrm on Iu kanali peal ja käime nii kogu selle tagumise fastsia läbi. Jällegi, väike pinge tekitamine – surve – ja libistame käsi allapoole, surve – pinge tekitamine – ja lohistame käsi allapoole.

 

(Pilar asetab avatud peopesadega käed patsiendi turjale nii, et keskmine sõrm jääb keskjoonest 1,5 cuni külgmiselt, libistab peopesasid (nahapinnalt tõstmata) umbes 3-5 cm allapoole, teeb umbes 4-5 sekundilise pausi, mille ajal avaldab pihkudega survet seljale, seejärel lõdvendab survet ja tõmbab käsi silitavalt mööda nahka jälle mõned sentimeetrid allapoole. Siis teeb uuesti vajutuse jne.)

 

Jõuame nimmepiirkonda, kus on inimestel nimmevalud. Arvestada tuleb, et hirm, tähelepanelikkus, vastutustunne mõjutavad ka neerusid.

 

Lõpuks jõuame ristluuni. Siin on ristluu oma aukudega. Teeme siin lemniskaati – meie lemmikmanöövrit, lõputust.

(Pilar joonistab ristluu peale sõrmega lõputuse märgi, tehes ühe „paunaga“ ringi ümber ristluu ühe ülemise mulgu ja teise „paunaga“ ringi ümber teise poole mulgu.)

Ishiase valu puhul just selles piirkonnas, millest väljuvad närvijuured ja kas halva asendid, mõjutused võivad avaldada survet, ärritada närvi ja tekitada valu..)

 

Teeme siin samuti massaaži kahe käega. Asetame käed ristluu piirkonda, selline õrn kontakt nahaga, nagu kuulates kude – kas ta on külm, kas ta on soe, kas seal on põletikku.

Ja liigutame käsi, tehes kahe käe vahel (nagu eelmises programmis vaatasime) seda lõputuse liikumist. Mobiliseerides püha luu (sacrum) energiat. Püha luu – Taevase puhangu asupaik, Tundelise Vaimse Puhangu asupaik.

 

(Pilar asetab mõlemad peopesad patsiendi ristluule ning teeb ühe käega lõputuse märgi ühte „pauna“ ja teise käega teist „pauna“ – sel ajal kui üks käsi liigub ringi tehes allapoole, tõuseb teine käsi oma ringiga ülespoole, ringe tehakse seestpoolt üles ja väljapoole nii, et üks käsi teeb ringe päripäeva ja teine vastupäeva. Käed on surutud kergelt vastu patsiendi nahka ning ringe tehakse nii, et nahka nagu tõmmatakse käega natuke kaasa. Käte liikumine on väga aeglane ja väga väikese intervalliga, umbes 1 cm igas suunas.)

 

Teeme lemniskaati mõned minutid. Edasi laskume siit jalgade poole. Olenevalt usaldusest, mis meil patsiendiga on, võime libistada käed üle tuharate, aga tavaliselt me otse üle tuharate ei lähe, vaid hüppame neist üle.

 

Ja läheme edasi 36KP resonaatori juurde, mis on üks „Pärilikkuse“ resonaator. Resonaator asub tuhara all voldis, keskel.

Vajutame siia tuharavoldi keskele natukene tugevamini, et jõuda sügavusse. Võime teha pulseerivat massaaži – nagu tuksena, sisse hingates anname survet järgi ja väljahingamisel vajutame. Kavatsus on kõrvaldada blokeeringud energialt.

Aga võime ka siin teha seda lõputuse liikumist. Mõlemas resonaatoris eraldi võime pöidla otsaga teha lemniskaadi liikumist. Teeme seda punkti peal, ei nihuta kudet ühele või teisele poole, vaid püsime punkti peal, kui seda lõputust teeme.

(Pilar asetab kummagi käe pöidla otsa patsiendi mõlema jala resonaatorile ja teeb mõlema pöidlaga korraga resonaatoritel imeväikese intervalliga lõputuse „ringe“.)

Teeme niimoodi tukseid või lemniskaati mõned minutid.

 

Sealt edasi hakkame avatud peopesadega piki kanalit alla tulema, aga nii, et keskmine sõrm läheb mööda kanalit ja liigume samamoodi nagu enne selja peal – avaldame survet, laseme lahti, tekitame pinget, laseme lahti ja lahtilaskmise ajal lohistame pihkusid mööda reit allapoole.

 

Jõuame põlveõndlasse, seal on 40KP resonaator Wei Zhong „Keskne koorem“, mis oma nime tõttu aitab koormast vabastada. Aitab nimmepiirkonda nii-öelda koormast vabastada. Olgu need siis emotsionaalsed pinged, vastutustunded, hirmud.

Jällegi võime teha nii, et vajutame pöidlaga kerge survega. See on tavaliselt valulik punkt, seega kõvasti ei tee. Üks võimalus on vajutada tuksena. Igal vajutusel hingan välja ja kui ma hingan sisse, siis lasen survet järele. Või teeme seal resonaatoril lemniskaadi liikumist, lõputuse liikumist. Võime teha väikest lõpmatuse liikumist resonaatori peal. Keskendudes resonaatori nimele „Keskne koorem.“

(Pilar asetab oma käe patsiendi säärele nii, et pöidla „padjake“ jääb 40KP resonaatorile ning ülejäänud sõrmed „haaravad“ säärt põlve alt külje pealt. Kergeid vajutusi või lemniskaati teeb Pilar pöidla „padjakesega“, mitte pöidla otsaga.)

 

Sealt edasi jätkame jälle mööda Kusepõie kanali kulgu. Liigume allapoole, jällegi avaldades survet või tekitades pinget ja kui laseme pinge lahti, siis tõmbame käsi allapoole.

(Pilar asetab avatud peopesad patsiendi jalgadele nii, et kolmanda sõrme ots jääb 40KP peale ning allapoole liikudes liigub kolmas sõrm piki kanalit. Käsi mööda nahka libistades tõmbab Pilar peopesasid veidi allapoole, teeb peatuse, vajutab mõned sekundid, laseb surve vabaks ja tõmbab samal ajal käsi mööda nahka mõned sentimeetrid allapoole. Nii liigub kuni pahkluudeni.)

 

Ja jõuame 60KP resonaatorini Kun Lun, mis paikneb välise pekse ja Achilleuse kõõluse vahel. „Luni oru mägi“ – see on alkeemiline punkt, mis võimaldab transmuteerida valu. Kui me tahame, et ishiase valu – mis on kaunis kehvakene – muteeruks, leevenduks, siis võime seda teha siit, sellest kohast.

Avaldame jällegi survet, pulseerivalt pöidlaga. Teised sõrmed on rusikasse pandud. Kavatsus on suunatud nimele, aga ka valu muteerumisele. Aga samuti on ka siin võimalik teha lõputuse liikumist.

(Pilar teeb samaaegselt mõlema käe pöidla otsaga patsiendi 60KP resonaatoril üsna sügavaid pulseerivaid vajutusi ja samuti näitab, kuidas teha üsna tugeva survega väikseid lemniskaadi liigutusi resonaatori peal.)

 

 

Kui lõpetame, siis katame patsiendi kinni, et ta külma ei saaks.

 

Seega kokkuvõttes:

* Ravi teeksime Du Mai kanalil kolm korda, käime tõusvalt läbi kogu Du Mai kanali.

* Kusepõie kanalil võime ka teha kolm korda, avatud käega pinge tekitamine või surve ja lõdvendamine.

* Ja lõpetuseks ristluu peal – sel pühal luul – lõputuse liikumine.

* Selleks, et jätkata juba spetsiifilisemalt ishiase valu puhul, teeme: 36KP resonaator – tuhara all, 40KP resonaator – põlveõndlas ja 60KP resonaator – hüppeliigese juures.

 

Tundub, et meie patsient jäi magama. See näitab, et ta sai leevendust.

Hea küll. Siiani tänane programm, loodame, et leevendas teid. Ja järgmise nädalani. Aitäh!

 


Jätkuv aktiveerimine. Tervendav kontakt.

07.04.2020

(2.saade)

 

 

Maestro: Tere päevast! Tere päevast jällegi sissepiiratute juurde.

Me jätkame oma jätkuva ettevalmistuse impulsiga ja antud juhul, täna, on „Tervendav kontakt“, mida juba seletasime eelmisel korral, eelmisel teisipäeval. See on uus distsipliin, mille me Neijingi koolis välja mõtlesime toetudes energeetilisele inimesele, Wilhelm Reichi „karakterioloogilise soomusrüü“ printsiibi ja modernse fastsiate uurimustöö põhjal. Fastsiad, kui füüsilised struktuurid, mis ümbritsevad kogu meie organismi kõiki organeid – täis- ja õõnesorganeid – ja mis ulatuvad igale poole meie füüsilisse struktuuri. Selle nurga alt vaadatuna annavad Maised, Taevased ja inimlikud tasandid meile võimaluse toimida, ravides käte või sõrmede kaudu piisava pehmusega. Meie arust annab see traditsioonilisele massaažile või Tui Na’le olulise laienduse.

See on üks Neijingi kooli uurimustöö. Jah, tõesti, me juba valmistame ette inimesi sellel erialal ja nende programmide jooksul me esitleme teile elemente, mis on muidugi esimese-teise kursuse õpilastele, kes juba õpivad tervendavat kontakti,  aga ka nendele, keda lihtsalt huvitab see asi või tahavad rohkem teada. Nende jaoks otsime viisi, kuidas väljendada ennast võimalikult lihtsalt, niipalju kui annab.

Täna on meil väga huvitav peatükk, nii huvitav, et me soovitame seda teile eriti, et õpiksite selle korralikult ära ja ka kasutaksite. Juba eelmisel korral kasutasime tervendavat kontakti kroonilise seljavalu jaoks, praktiseerides ühte viisi, aga see ei ole ainukene viis.

Tänane ettepanek on kõigi jaoks, aga eriliselt just selle aja jaoks, milles me praegu elame. See on veel üks näide sellest, kuidas Tervendav Kontakt on iga korraga üha rohkem kasutatav ja teda võib soovitada ükskõik millise inimese jaoks, kellel on minimaalnegi ettevalmistus. Et tal oleks vahend selleks, et lahendada mõningaid olukordi. Ja see, mida me täna teile esitleme on eriti tähtis ja oluline.

Jätan teid Pilariga, tema oli meiega juba ka eelmisel nädalal, et ta seletaks teile midagi – küll te näete – midagi maagilist.

 

Pilar: Suur tänu Maestro ja terviseid kõigile!

Täna esitleme teile üht ravimoodulit või kasutamise moodulit igapäevase olukorra jaoks, mis just praegusel hetkel on oluline, lähtuvalt sellest, mida me praegu läbi elame ja mis tegelikult tuleneb meie elustiilist, mida me elame. See võib olla söötmelahuseks ükskõik millise patoloogia jaoks – kas kasvaja, kopsupõletiku jne jaoks – ja see on STRESS. Kellel poleks mõnikord stressi olnud või kellel ei ole stressi seoses praeguse aja situatsiooniga, ebakindluse, sissepiiratuse tõttu.

Põhjendame kõigepealt seda ravi ja vaatame seda läbi Tian ideogrammi, mis võtab kokku inimolendi idee, mis on tasakaal Taeva jõudude – ülemine horisontaalne joon – ja Maa jõudude – alumine horisontaalne joon – ning vahendavate jõudude ehk inimliku tasandi, vahel.

Taevane tasand: Imepärased kanalid (Tian ideogrammi ülemine joon).

Maisel tasandil: viis Muutuvat Riiki (Tian ideogrammi teine horistontaalne joon).

Inimlik tasand: Kolmiksoojendi ja Südameõpetaja (Pilar näitab käega: Taeva joonest laskuv (vertikaalne) joon on Kolmiksoojendi ja Maa tasandilt alguse saav joon on Südameõpetaja.)

Sellise nägemuse järgi inimolendist, stress tekib nende kolme tasandi tasakaalutusest, konfliktist.

Taevasel tasandil on inimese projekt, millega inimene siia tuleb; idee sellest inimesest – vähemalt algne idee selle inimese kohta. Ja see satub konflikti sellega, millega ma siin kohtun ja mida mul siin ühiskonnas teha lubatakse – mis on Maa tasand, viis Muteeruvat Riiki.

Ja minu projekti ja selle vahel, mida mul lastakse teha, on inimese tasand, see mida ma tahan teha, minu intuitsioonid, mida ma arvan, et ma võiksin teha, pluss minu vahendid, mis lubavad mul kohaneda selle keskkonnaga, kus ma elan. Ja kõik nad omavahel satuvad konflikti, tekib stress.

Me ei taha ütelda, et stress on midagi halba. Me vajama teatud hulka stressi, et olla aktiivsed ja tähelepanelikud, natukene adrenaliini tekitab ka rahuldust. Probleemid tekivad aga siis, kui stress jätkub ja muutub krooniliseks. Sellisel juhul võib ta olla ükskõik millise haiguse põhjuseks.

Stressi juures mängib olulist osa HIRM.

Ja kellel ei ole praegusel ajal hirmu? Hirmu, mida meile juba alates lapsepõlvest tegelikult sisse süstitakse: hirm ennast väljendada, hirm olla see, kes ma olen. Ja lisaks kasutatakse hirmu manipuleerimiseks ja kontrollimiseks.  Nüüd – kui me oleme sunnitud kodudesse – veel enam. Samuti tuleneb hirm sellest, et me ei ole samastunud  iseendaga.

Seda sama rääkis meile omal ajal Wilhelm Reich, et „inimese karakteri soomusrüü“ tekkis vastuseks repressiivsele ühiskonnale, mis kasutas hirmu kontrolli ja võimu vahendina.

Niisiis, selle ideega Tähisest inimesest – Tian’ist (Pilar näitab käega Tian ideogrammile) planeerime ravimooduli. Imepäraste kanalite juurest võtame  Du Mai kanali ja Ren Mai kanali, sest nemad on viitepunktiks. Nendel kahel Imepärasel kanalil on ka oma resonaatorid. Ja lisaks liigub Du Mai kanalis algupärane/ ürgne energia (Yuan Qi). Du Mai kanalis liigub meie projekt, mis satub konflikti selle tasandiga, kus me siin elame.

Ren Mai kanalil on meie esivanemate energia, kromosoomide energia ehk kõik need vahendid, meie võimekus, mis meile on antud, et selles keskkonnas hakkama saada.

Du Mai kanalit nimetatakse Yangi mereks ja Ren Mai kanalit nimetatakse Yini mereks.

Inimlikul tasandil: Kolmiksoojendi ja Südameõpetaja juures kasutame „barjääri“ resonaatoreid 5KS ja 6SÕ. Need on barjäärid ja nad on seotud keskkonnaga suhtlemisega.

·       5KS – Wai Guan „Väline barjäär“

·       6SÕ – Nei Guan „Sisemine barjäär“

Need barjäärid ei ole mitte müür või takistus, vaid pigem filtrid, mis lubavad meil tervislikult keskkonnaga suhelda.

Maisel tasandil pöördume:

·       28MG – Shui Dao resonaatori juurde „Vee tee/ rada“

Sest hirm, millest rääkisime, nõrgendab just Vee sfääri. Traditsioonilise hiina meditsiini (THM) tähenduses on Vee Muutuvas Riigis kogu meie potentsiaal, mida inimene võib välja arendada, samuti vastutus seda välja arendada.

Seletame vähehaaval, kuidas me töötama hakkame. Nagu eelmisel korral rääkisime, on selle toimimise juures traditsiooniline Hiina meditsiin kui keskne sammas. Sellele on lisatud  Wilhelm Reich’i „ iseloomu või karakteri soomusrüü“ , mis nagu rääkisime olid lihaskontraktuurid, mis inimesel tekkisid vastusena mahasuruva hirmu suhtes. Ja kolmandaks fastsiad, mis on suured ühendajad, mis lubavad oma kavatsust teistmoodi suunata ja mis on nii-öelda Qi materiaalne tugi.

 

TAEVANE TASAND

Kõigepealt vaatame Imepäraseid kanaleid – Taevane tasand. Seal töötame avatud kätega ja liigume üle kolme piirkonna:

·       Alumine Dan Tian.

·       Keskmine Dan Tian.

·       Ülemine Dan Tian.

Asetame avatud käed Ren Maile ja Du Maile ideega, et harmoniseerida Taevast projekti, mis on Du Mai`s, ressursside ja võimekustega, mis on meie struktuuril ja mis on kokku võetud Ren Mai kanalis.

Alustame alumisest Dan Tian’ist ideega , et harmoniseerida. Mäletate, et seal on ka üks Wilhelm Reich’i  „inimese karakteri soomusrüüdest“ – vaagna oma. Harmoniseerime kätega energeetikat, yini ja yangi, see tähendab Du mai ja Ren mai ning vabastame soomusrüü blokist ja selle jaoks mõjume fastsiatele. On leitud, et fastsia reageerib teatud manipulatsioonidele kõige paremini. See ei ole ainukene, aga näitame ühte. See on manööver, mis esindab „lõputust“ – .

Näitame kahte võimalust: nii nendele, kes alustavad kui ka neile, kes on juba kogenenud.

Esimese lähenemise võime teha nii, et lihtsalt lähendame käed, kavatsusega sulandada või ühendada ühte kanalit teisega, kõikides nendes piirkondades kus me liigume. Ja võib-olla teise aasta õpilased, kes on rohkem seda liikumist harjutanud, lemniskaat (pikali 8 ehk lõputuse märk) liikumist, võivad siis juba natuke teismoodi teha. Lõputuse märk on nagu vääne, väände liikumine kahe käe vahel. Kui üks käsi tõuseb, siis teine laskub. Aga me teeme seda mikrokosmoses – mis on just see piirkond, kus me parajasti toimime.

(Käte liikumise kirjeldus video järgi: avatud peopesadega käed teevad korraga ringe nii, et samal ajal, kui üks käsi liigub ülevalpool ettepoole, siis teine käsi liigub allpool tahapoole; siis tõuseb teine käsi ülespoole ja hakkab liikuma ette ning samal ajal käsi, mis enne oli ees ja üleval, hakkab laskuma ja liigub tahapoole.)

Nagu Maestro meelde tuletas on tervendava kontakti vundament see, et me läheneme inimesele suure austusega, ettevaatlikult, pehmelt, kuulates nii-öelda fastsia kude. Fastsia ise ütleb meile, kui palju me võime survet avaldada. Samuti võimaldab meil ka kuulata, märgata, milline see piirkond on: kas ta on külm, soe, pinges, kas on palju kontraktsioone või vähe kontraktsioone.

Ideaalne on praktiseerida võimalikult vähese riietusega. Täna, et teraapia saaja ei külmetaks, jätame talle riided selga.

Lisaks tuleb meenutada, et meie ees olev patsient on püha ning meie hoiak peab olema ka selline, et me töötame millegagi, mis on püha – austavalt, valmistades end ette vastavalt käte annetuse kaudu.

Teeme kõigepealt ja siis seletame, millised on käte liikumised.

(Kirjeldus video põhjal: Massaaži saaja on laual, parema külje peal, mõlemad käed painutatud näo juurde; massaaži tegija on patsiendi kõhu pool, nii et parem käsi ulatub seljale ja vasak kõhule.)

 

Alustame Taevase tasandiga ehk kaks Taevast merd: Yini meri ja Yangi merd.

Asetame parema käe peopesa seljale 4DM – Ming Men („Saatuse värav“) resonaatorile ja eespool asetame vasaku käe peopesa vaagna piirkonda ehk naba piirkonda – alumine Tan Tien.

 

Esimene võimalik manööver on lihtsalt asetada käed sellesse piirkonda ja kuulata kudet, milline ta on, kui palju pinget on. Ja pärast seda kuulamist võime kerge-kerge vajutusega – et ei segaks – suunata kavatsust, et harmoniseerida ürgset energiat 4DM „Saatuse värava“ piirkonnas, seda projekti, mis minu jaoks on, aga ka ressursse, mis on Ren Mai kanalil ja kus on ka 6RM „Puhangu meri“, meie elujõud. Ehk me tugevdame kõige olemuslikumat elujõudu inimeses, toimides Ren Mai’le. Toimime niimoodi paar minutit, kaks minutit.

 

Ja teine manööver – mida me nimetasime „lemniskaat“ – on tehes igaviku märki. Mõlemad piirkonnad on kui selle lõputuse otsad. Teeme väikese ja väga õrna liikumisega – liigutame kahte kätt, mõjutades fastsia kudet, selleks et ta edastaks harmoniseerimise ideed. Ja samaaegselt meenutades, et me kõrvaldame bloki ka vaagna soomusrüüst, mis tekib pingete tõttu, kui me ei saa väljendada ennast sellisena, nagu me oleme. Teeme kätega väga väikest liikumist.

Umbes kahe minuti järel läheme edasi keskmise Jiao piirkonda, kus on 12RM resonaator „Keskne viljaait“ ja seal teeme sama manöövri. Üks võimalus: vajutades kerge survega, püüdes ühendada mõlemat piirkonda. Üritades seeläbi harmoniseerida seda piirkonda, mida stress on mõjutanud – kogu seedimise piirkonda. Ühendades siin nagu kahte poolt omavahel ning kavatsus on liigutada fastsiat ja teisest küljest ka kõrvaldada blokki soomusrüüst. Kellel meist ei ole mõnikord mingis stressi- või pingeolukorras kõhtu „sõlme“ tekkinud. Teeme jälle paar minutit.


(Liikumise kirjeldus video põhjal: 12RM kõrgusel kerge survega ülalkirjeldatud viisil käte ringid umbes 2-3 cm amplituudiga.)

Sealt edasi, paari minuti pärast, läheme „Rinna keskuse“ (17RM) kõrgusele. 11DM ja 17RM: enam-vähem see tasand ehk resonaatorid „Jumalik tee“ ja „Rinna keskus“. Ren mai-l on emotsioonide keskus, kuhu rinna keskne energia kokku kogutakse. Tegemist on kõikide tasandite emotsionaalse blokeeringu piirkonnaga. Sellega töötas Wilhem Reich tavaliselt oma patsientidega, lihtsalt pausidega hingamise abil.

Ja siin töötame samamoodi, kuulates ja avaldades survet, kavatsusega kõrvaldada blokeeringuid emotsioonidest. Ja äratada inimest vooruslikkuse teele, olemasolu vooruslikule teele – 11DM resonaatoris Shen Dao.

Või siis võite kasutada seda lõputusega seotud manöövrit – lemniskaati. Naise puhul peab eesmisel poolel olema austav, sest seal on rinna piirkond – seda tuleb arvesse võtta.

Teeme väga õrnalt, pehmelt.

(Liikumise kirjeldus video põhjal: 17RM ja 11DM kõrgusel kerge survega ülalkirjeldatud viisil käte ringid umbes 2-3 cm amplituudiga.)


Igas piirkonnas oleme kaks minutit, tehes seda nii-öelda lõputuse manöövrit. Ja sedasama manöövrit kasutame ka järgmise raviosa juures, mis on inimlikul tasandil.

(Kirjeldus video põhjal: patsient keerab selili.)

 

INIMLIK TASAND

Inimlikul tasandil kasutame San Jiao (Kolmiksoojendi) ja Xin Bao (Südameõpetaja) kanalit. San Jiao toob mälestuse inimese projektist siia, maa peale. Südameõpetaja tekib maisest osast ja see on tee/ rada, mille kaudu me kohaneme selle keskkonnaga, kuhu me oleme sattunud elama.

Küünarvarre välimisel küljel on  Kolmiksoojendi kanal, 5KS „Väline barjäär“ asub randmevoldist 2 cuni üles, keskjoonel. Käsivarre seespool on 6SÕ „Sisemine barjäär“, paikneb randmevoldist 2 cuni kaugusel, keskjoonel kahe kõõluse vahel.

Kasutame siin sedasama lõputuse manöövrit, ühendades mõlemad barjäärid, et me saaksime kohaselt kohaneda.

Ja toimime sõrmedega sellisel moel: patsiendi 6SÕ resonaatorile asetame oma keskmise sõrme.  Ja patsiendi sama käe 5KS punktile „Väline barjäär“ paneme enda neljanda sõrme, kust algab Kolmiksoojendi kanal. Ja nii – kahe sõrme vahel – teeme seda lemniskaat liikumist, see väänamise või väände liikumine.

(Kirjeldus video järgi: tervendaja asetab enda vasaku käe keskmise sõrme (Südameõpetaja sõrm) patsiendi 6SÕ resonaatorile ning enda parema käe neljanda sõrme (Kolmiksoojendi sõrm) asetab patsiendi 5KS resonaatorile. Seejärel teeb kerge survega mõlema sõrmega korraga väikseid ringjaid lemniskaadi liikumisi – kui üks sõrm liigub ülevaltpoolt ette, siis samal ajal teine sõrm liiguba alt tahapoole ning siis vastupidi.)

Teeme niimoodi kavatsusega sulandada omavahel kokku mõlemad barjäärid ja tuua nendest välja kõige paremad kohanemise ressursid. Teeme pehmelt. Ja nii võime teha kaks minutit.

Kes ei ole seda manöövrit enne teinud, siis need – nagu ütlesime eelnevalt – võivad kavatsust edastada lihtsalt pulseeriva survega, hingamise rütmis, tuksena. Hingan sisse ja väljahingamisel vajutan. Sissehingamisel lõdvendan survet ja väljahingamisel vajutan jälle kergelt. Nii on ka võimalik teha.

Kõigepealt teeme ühel käel ja siis teisel käel.

 

MAINE TASAND

Ja lõpuks tugevdame Vett, mis hirmu tõttu nõrgeneb ja samuti nõrgeneb ka identifitseerumise puudulikkuse tõttu. Selleks, et olla nagu vesi – mis ei kaota kunagi oma suunda ja teab alati, kuhu minna ning kohaneb kõikide kohtadega, mida ta läbib. Ja selleks läheme Shui Dao juurde „Vee rada“ (28Mg).

Shui Dao leiame 3 cuni nabast allapoole ja 2 cuni keskjoonest väljapoole.

Seal on Shui Dao ja seal toimime pöidlaga. Võime teha õrna pulseerivat vajutust, keskendudes alkeemilisele nimele – Shui Dao, selleks et harmoniseerida.

Kuulates jällegi fastsia kude; surve on pehme, õrn. Ka siin võime tegelikult lemniskaadi liikumist teha. Mõlemas resonaatoris oleks oma lõpmatus. Teeme selliselt, et asetame pöidlad resonaatorile ja teeme pehmelt seda lõputuse liikumist, pidades kavatsusega meeles Shui Dao nime. Selleks, et elujõu Vesi – see, kes me oleme – taastaks oma suuna, kohanemise tee. Teades, et vesi jõuab alati merre välja.

Teeme taas kaks minutit. Kaks minutit on piisav aeg, et fastsia vastaks.

(Liikumise kirjeldus video järgi: tervendaja pöidlad on patsiendi kummalgi 28MG resonaatoril ning surudes kergelt pöialde otstega ta justkui „joonistab“ resonaatori peal väga väikseid igaviku märke.)

 

Ja nii on meil see stressi ravi paigas. Praegusel ajal on ilmselt väga keeruline mitte stressis olla, eriti just teadmatuse pärast või kõige selle pärast, mis võib tulla.

Selline oli tänane programm, tuletades teile meelde, et oma toimimisega me meenutame inimesele tervendavaid ressursse, mis on tema sees niikuinii olemas, aga mis tal on meelest ära läinud. Sest tervenemise ressursid on meie sees olemas.

Suur tänu. Et teil oleks palju tervendavaid ja tervislike kontakte ning näeme järgmistes programmides.




Jätkuv aktiveerimine

Tervendav kontakt/puudutus 31.03.2020

 

Tere päevast!

Tere tulemast kõigile meie jätkuvale aktiveerimisele, mis täna keskendub järgmisele temaatikale, mida jagatakse Neijingi koolis Tian – elusas ideogrammis.

Ja täna siseneme tervendava puudutuse alale.

Tervendav puudutus on kahtlemata üks uus konfiguratsioon, üks erinev tervendav lähenemine, mida siiamaani ei ole olemas olnud. Eelmisel aastal ja sellel aastal oleme aga juba kursustel seda andnud.

See on üks idee, mis meil pähe tuli, meie Tuina ja energeetilise massaaži uurimiste käigus, nähes neid kahte asja. Samuti arvestades üldist viisi, kuidas me inimesi haigusseisundis käsitleme. Meile tundus, et Tuina’d ja massaaži võiks palju rohkem laiendada.

Siis tuli meile pähe puudutuse osa või kontakt. Pilar, õpetaja, kes teile selle kontakti osa edastab, räägib teile, et see tervendav kontakt tuleb kolme aspekti sulandumisest: materiaalne, nähtav osa, mis on fastsiad ehk see fastsia kude, mis katab kogu meie struktuuri. Mis sarnaneb amnioni kotiga, mis enne sündi meil kõigil olemas. Kõik meie koed on müofastsiaalse kotiga kaetud. Ja seega osaleb ta väga oluliselt tunnetuse edastamisel, tunnete, sõnumite edastamisel, erinevate kudede seostamisel.

Teatud mõttes tegeleb sellega ka ametlik meditsiin ja üritab kõike seda endale hoida loomulikult. On olemas ametlik fastsiate teooria ja üldised teatud kriteeriumid ja teadmine, kuidas müofastsia toimib. Aga ka meie kliiniline praktika näitab meile, et see kude on väga tundlik, vastuvõttev, peenelt vastuvõtlik ja annab meile hindamatut abi, kui terapeutiliselt läheneda.

 

Teine osa – avastasime oma psühhiaatrilise ettevalmistuse tõttu ühe persooni, keda enamus teist tunneb: Wilhelm Reich. Reich on mees, kes on seotud iseloomu analüüsi või organite teooriaga – kaks põhilisemat spetsiifilisemat allikat. Ta oli Freudi õpilane, kuid ta väljub psühhoanalüütilisest teooriast, ta laiendab seda ja avastab oma psühhoanalüütiliste sessioonide käigus, et kõigi patsientide neuro-muskulaarsed struktuurid on teatud moel kujunenud ning ta nägi üllatusega, et kui puudutada patsiendi teatud piirkondi, siis patsient siseneb katarsisesse ja vabaneb teatud hulgast asjadest.

 

Kokkuvõttes ta nägi, et on olemas iseloomu (karakteri) soomusrüü, kus inimese psüühika, animism suhtleb struktuuriga ja paneb struktuuri teatud moel kujunema. Ja erinevad kontraktuurid – loomulikult, nagu te võite ka ise järeldada – on seotud fastsiatega.

Selle teise osa me lisasime ka tervendava kontakti kontseptsioonile. Ning lisasime siia veel ka hiina traditsioonilise meditsiini koos oma kanalite ja sekundaarsete kanalitega. Ehk meil on Valguse Teed, mis lubavad meil Reichi kontseptsiooniga koos Neijingi kontseptsiooni kasutada.

Lisasime Reichi ja ühe teise teadlase, kes arendas hiljem Reichi ideed juba täpsemalt edasi Alexander Lowen, kes arendas välja praktilisemat poole,  kontseptsiooni karakteri soomusrüüst, ühendasime ka selle idee fastsiatega. Ning teame, et paljudel kanalitel on palju seoseid ja ühiseid kohti fastsiatega.

Kokkuvõttes nägime, et fastsiad on materiaalne nägemus energia liikumisest, aga karakteri soomusrüü on meie struktuuri konkretiseerumine meie hingeseisundi tõttu. Ja kasutades kanaleid võime kõike seda arvestades toimida.

 

See on lühidalt tervendava kontakti või tervendava puudutuse idee. See on uus distsipliin, mis toetub nende kolme elemendi integreerimisele. Ja meile tundub, et sellel on tulevikku. Me oleme juba esimese kursusega poole peal – ei saa ju lõpetada, praegu on stand-by – aga kursuse jooksul, kui oleme edastanud seda ideed, siis oleme näinud, et nende kriteeriumite kasutamine annab meile häid terapeutilisi tulemusi, nii nagu me oleme planeerinud. Need ei ole ei paremad ega halvemad kui mingid teised planeeringud, aga nad võimaldavad meil käsitleda palju universaalsemalt, võttes arvesse neid faktoreid, millest me rääkisime. Loomulikult me võime võtta arvesse ka teisi faktoreid, aga meie praegune ülesanne on vaadata, kuidas need kolm aspekti integreerida ja panna nad nö tervendava puudutuse praktikasse.

Kokkuvõetult – rääkisime piisavalt, et neil, kes ei teadnud midagi sellest distsipliinist, oleks sellest idee olemas ja need, kes juba saavad ettevalmistust sellel teemal, näeksid võib-olla uut nurka, kuidas seda kasutada.

Suur tänu, et olete koos meiega, jällegi siin sissepiiratuse olukorras [1].

Jätkame oma tervendava loomingulise impulsiga. Ja täna räägime tervendavast puudutusest.

Jätan teid õpetajaga, kes hakkab rääkima, kuidas kõiki neid kontseptsioone kasutada. Suur tänu!

Pilar:

Suur tänu, Maestro! Tervisi kõigile!

 

Kontakt on kolme aspekti – fastsia, karakteri soomusrüü ja qi – ühendus.

Seega võtab ta kokku kolm reaalsust: ühest küljest fastsiad, kui kõige materiaalsem, kogu lihaste süsteem, edasi karakteri või iseloomu soomusrüü – emotsioonide väljendus. Ja kõige selle põhisammas on traditsiooniline hiina meditsiin – puhangu keha või qi keha.

 

Alustame. Laiendame natuke kõiki neid aspekte ja vaatame ka pilte.

Fastsia on põhimõtteliselt sidekude. Ta on tegelikult geeli sarnane, kolloidne. Põhimõtteliselt on ta ümbris. Tegelikult me oleme tehtud nagu väikestest pakkidest. Iga organ on väike kotike. Kõik asjad on kottide sees ja selle sees on väiksemad kotid. Fastsia ümbritseb kõiki organeid, kõiki struktuure ja jõuab isegi rakuni välja. Ta katab, ühendab, kaitseb. Ta on suur ühendaja, ühendab erinevaid struktuure.

Sellepärast siis ka see kontakt ehk puudutus, ühendus. Ilma fastsiateta laguneks meie keha laiali.

 

 

Vaatame sellest struktuurist pilte.

See on väga ilus struktuur. Ta sarnaneb geeli või kolloidiga, nagu niidid või niidistik.

Meil on siin mõned pildid fastsia kohta.

Kokkuvõttes on ta võrk. Nagu näete, ta on võrgu moodi.

 

 

 

 

 

 

Vanasti öeldi, et anatoomia õppimine meditsiinis on koledate piltide vaatamine. Aga nüüd, kui vaatame  paremate kaameratega, siis näeme ilusaid pilte, näeme, et see struktuur lubab libisemist, ümbritseb kõiki erinevaid struktuure.

Ta annab tuge, annab integratsiooni struktuuride vahel.

 

 

Vanasti fastsiad eemaldati või võeti ära, selleks et uurida ainult lihast. Tegelikult on kõik meie sees ümbritsetud fastsia struktuuriga, nüüd on seda näha. Vanasti võtsid anatoomid fastsia lihtsalt pealt ära, et lihast näha.

 

 

 

Lisaks koosneb fastsia lõputust hulgast väga tundlikest retseptoritest – nii temperatuuri kui surve ja isegi ka emotsioone tunnetavaid retseptorid on olemas.

Seega, kui me puudutame, siis võime näha, kuidas fastsia kiiresti vastab. Ja tänu sellele on fastsia ka suur kommunikaator või suur info edastaja.

 

Siit edasi, William Reichi (kes oli Freudi õpilane) teooria – Reich märkas, et keha vastas emotsioonidele. Tema elas Teise Maailmasõja ajal ning ta nägi, et võimu, sõja, surve ühiskond mõjutas inimest nii – vastavalt tema teooriale – et põhjustas muutusi tema isikus, tema hoiakutes.

Siin on ka mõned pildid.

Vasakpoolsel pildil on transversaalsed ehk risti olevad fastsiarõngad, mis on mõnes mõttes seotud ka kanalitega.

 

Paremal pool on pilt Wilhelm Reichi iseloomu soomusrüüst. Ta kirjeldas seitset segmenti, mis moodustuvad sidemetena, selleks et kaitsta inimest, näiteks depressioonide puhul.

Kui ma kardan väljendada ennast sellisena nagu ma olen, siis enne, kui ma kaotan oma identiteedi, inimese keha kaitseb ennast soomusrüüga. Ja need väljenduvad lihaskontraktuuridena ning see omakorda tekitab meis teatud kehalise asendi või teatud hoiaku.

 

Vaatame, kuidas müofastsiaalsed sidemed ja Wilhelm Reichi poolt kirjeldatud sidemed tegelikult omavahel vastavad.

Nüüd vaatame põhisammast selles distsipliinis – lisame siia selle, kuidas qi liigub mööda keha, sest tegelikult on qi kanalid samuti üks võrk.

 

Võib öelda, et fastsiad on kolmedimensiooniline võrk, aga Valgusekanalid või qi kanalid on tegelikult ka samamoodi võrgustik: kanalid, resonaatorid, kogu energia liikumine.

On 20 kanalit.

 

       

 

Võttes neid kolme aspekti arvesse, kui me hakkame haiget inimest või patsienti ravima, siis me peame meeles hoidma, et me ei puuduta inimest kui mingit massi, vaid me puudutame inimese materiaalset struktuuri, aga tegelikult puudutame ka tema kõige intiimsemaid emotsioone ja kolmandaks puudutame ka tema energeetilist struktuuri. Ja seda kõike me peame teraapia ajal arvestama.

 

Selle distsipliini nimi – kontakt – kõlab võib-olla imelikult, aga tegelikult elu koosneb kontaktidest ehk kontakteerumisest, ühenduses olemisest. Universumid, galaktikad on omavahel nö kontaktis.

Lisaks sellele saab hispaania keeles teha sellise sõnademängu: con tacto. Kus „con“ tähendab „koos“ ja „tacto“ tähendab „puudutus“, aga ka „takt, taktitunne“.

Ehk me puudutame inimest õrnalt, ettevaatlikult. Ja veel üks asi, mida me peame teraapia ajal arvesse võtma, on see, et tuleks pehmelt läheneda, mitte väga tugevat survet avaldada. Sest on leitud, et fastsia reageerib palju paremini õrnale kontaktile kui järsule või tugevale puudutusele.

 

Täna vaatame üht praktilist kasutust ka – kroonilise seljavalu jaoks.

Krooniline seljavalu on Rahvusvahelises Tervisehoiuorganisatsioonis juba haigusena kirjas. Ja kellel poleks kunagi seljavalu olnud? Ja see krooniline seljavalu, mis on juba ammu tekkinud, mis on paigas, võib lähtuda muredest, hirmudest, koormatest, liigsest vastutustundest näiteks.

 

Siin on meil kolleeg Anico ja vaatame, kuidas me toimiksime kroonilise seljavalu puhul.

/Pilar pöördub massaažilaual kõhuli lamava inimese poole/ Kas kõik on korras? Kas on mugav olla?

 

Selja peal on erinevaid Valgusekanaleid, aga põhiliselt Kusepõie oma. Kõigepealt teeme massaaži nö Hua To kanalil – need on kanalid, mis liiguvad kahel pool lülisamba kõrval. Nad on nagu kaks sammast, mis hoiavad inimese lülisamba peal liikuvat Yuan Qi energiat, kus on inimese projekt.

 

   

 

 

 

 

 

/Pilar näitab, kus liigub Hua To kanal seljal./

 

 

Need Hua To kanalid liiguvad ülespoole (0,5 cuni lülisambast külgmiselt). Seega me alustame alumisest osast, liikudes mööda kanalit kahe sõrmega ülespoole.

Võime teha pöialdega, aga oluline on, et surve peaks olema väga pehme. Me liigume lülisamba kõrval, aga kuna me oleme nii lähedal, siis me tunnetame tegelikult ka lülide vahesid.

 

         

/Pilar liigub mööda selga aeglaselt ülespoole, libistades mõlema käe pöidlaid paralleelselt kahelt poolt lülisammast, iga lüli vahel kergelt vajutades./

Liikudes üle kogu lülisamba stimuleerime inimese algse või kõige ürgsema projekti energiat.

Võime niimoodi liikuda mitu korda üle selja.

Järgmisena, need, kes juba kursusel käivad, teavad, et kõige rohkem on meile meeldinud üks manööver, mida nimetatakse lemniskaat [2]. See on natuke nagu spiraali tegemine kahel pool lülisammast. Teeme mõlema käe pöidlaga nagu lõpmatuse märki – ∞. Kahe käega moodustatakse lõpmatuse märk.

Avaldades õrnalt survet. Inimene ise, inimese keha annab märku, kui palju me survet avalda võime. Niimoodi liikudes jõuame üles kuni seitsmenda kaelalülini.

     

/Pilar teeb ühe käe pöidlaga ühel pool lülisammast lõpmatuse märgi üht „aasa“ ning samaaegselt teise pöidlaga teisel pool lülisammast lõpmatuse märgi teist „aasa“. Kerge survega üheaegselt mõlema pöidlaga vajutades liigub ta aeglaselt -märki tehes alt ülespoole./

 

Siit edasi läheme Iu kanalile ning liigume nüüd seljal ülalt allapoole. Iu kanalis on kokku võetud kõikide täis- ja õõnesorganite funktsioonid. See Iu kanal paikneb lülisambast 1,5 cuni külgmiselt. 1,5 cuni on kahe sõrme laiune, patsiendi kaks sõrme.

Ja siin liigume avaldades õrna survet – 1,5 cuni keskelt ehk kahe sõrme laius – liikudes igas roidevahes, tunnetame neid. Surve on õrn. Teeme kuni ristluuni välja.

     

/Pilar näitab Iu kanali asukohta ja libistab siis mõlemaid pöidlaid mööda kanalit allapoole, tehes lülide vahel kerge survega peatusi./

Teades, et töötades sellel Iu kanalil tugevdame kõikide organite, õõnesorganite toimet.

 

Järgmiseks liigume selja keskjoonest nelja sõrme kaugusele, kus on järgmine kanal. Siin saame töötada inimese kogu emotsionaalse korpusega, kogu tema psüühika ja kõikide tema emotsioonidega.

 

Seda kanalit mõjutame ka sarnaselt – avaldades õrna survet.

     

/Pilar libistab pöialde (mitte pöidla otste, vaid pöidla „padjakesega“) piki kanalit ülalt alla, tehes iga natukese aja tagant kerge survega peatuse./

Selle kanali käime niimoodi läbi kolm korda.

 

Töötades seljaga toimime ühest küljest inimese ürgsele energiale, kus on kirjas tema elu projekt (0,5 cuni keskjoonest) – miks me siin oleme. Nüüd, kui me oleme selles sissepiiratuse seisundis, et meenutada meile, miks me siia tulime.

1,5 cuni keskjoonest on kogu organite, õõnesorganite funktsioonid.

Ja järgmisel joonel (3 cuni keskjoonest) on kõik emotsioonid – hirm, muretsemine, kurbus, viha, piin.

 

Selle järel, kui me oleme kõik need kanalid läbi teinud, toimime kahele resonaatorile:

·       40KP resonaatorile – Wei Zhong „Keskne koorem“

·       60KP resonaatorile – Kun Lun „Lun’i oru mägi (Tiibetis)“

 

40KP resonaator on põlve õndlas, keskel. Lokaliseerime selle punkti ja vajutame seal õrnalt pöidlaga. Sest see on punkt, mis on tundlik või tavaliselt on kaunis valus. Sõrme ei võta vahepeal ära, vaid avaldame survet ja laseme natuke lahti, avaldame survet.

 

/Pilar vajutab kergelt mõlema käe pöidlaga korraga, kui lõdvendab survet, siis pöialt nahapinnalt üles ei tõsta./

Sellel toimimisel on kavatsus ja idee resonaatori alkeemilise nime järgi – Keskne koorem. Kõik nende koormate jaoks, mis me seljale viskame või seljas hoiame, ka mured, hirmud, vastutused – Wei Zhong.

 

Ja lõpuks läheme 60KP resonaatori juurde – Kun Lun. Ta paikneb Achilliuse kõõluse ja välise pekse vahel.

See on alkeemiline resonaator, sest tal on võime muteerida, transmuteerida meie kogemusi. Antud juhul muteerida, muuta ära seda kroonilist valu, mis on juba kaua aega kestnud.

Jällegi, avaldame kergelt survet ja laseme lahti, sõrme ära võtmata sealt kohalt.

/Pilar vajutab mõlema pöidla otsaga resonaatorile, surve lõdvenemisel ei tõuse pöial nahapinnalt üles./

 

Sellise toimimisviisiga me stimuleerime inimest, tema enda tervenemise vahendeid või ressursse, mis meil kõigil on olemas. Lihtsalt need on meil meelest läinud. Ja olukorras, milles me praegu elame, tundub meile, et meil endal ei ole mingeid vahendeid selleks, et kaotatud tasakaalu tagasi saada või selleks, et ennast kaitsta ükskõik millise nakkuse eest. Seega, pidage meeles, et tervendamine on igaühe kätes.

Otsige tervislikke kontakte ja ootame teid järgmistesse programmidesse.

Suur tänu!

 

 



[1] Maestro viitab sellele, et saade toimub ajal, kui maailmas möllab koroonaviirus ning enamus riike on välja kuulutanud eriolukorra ja piiranud väga suurel määral inimeste liikumisvabadust.


[2] Lemniskaat – pikali asetatud kaheksa-kujuline tasandiline joon, mille mis tahes punkti ja tasandi kahe kindla punkti (lemniskaadi fookuse) vaheliste kauguste korrutis on jääv.